spot_img

Nove pješačke zone u Zagrebu otvaraju se uz Europski tjedan mobilnosti

Od subote, 16. rujna, paralelno s početkom obilježavanja Europskog tjedna mobilnosti, uspostavljaju se nove pješačke zone u središtu grada. Masarykova od Gundulićeve do Tesline te Preradovićeva od raskrižja sa Masarykovom i Teslinom do Berislavićeve postaju zone bez automobila.

Uvođenjem pješačkih zona želi se poboljšati kvaliteta života građana i gostiju grada. Očekivano smanjenje buke i zagađenosti omogućiti će svima sigurno i nesmetano kretanje po užem centru grada. Otvorenje ove zone prigodno pada s početkom Europskog tjedna mobilnosti. Zagreb tako trajno doprinosi zdravijem i alternativnom načinu kretanja te korištenju javnog gradskog prijevoza.

Sve pojedinosti oko nove regulacije prometa kao i uvjeta za ishođenje dozvole za kretanje motornim vozilom po pješačkoj zoni mogu se naći na stranicama Grada Zagreba.

Zagreb Smart City

Brojni gradovi diljem svijeta danas ulažu u pješačka područja, biciklističke staze i/ili uklanjaju mjesta za parkiranje automobila. Ovo su alternative funkcionalističkom razvoju 20. stoljeća temeljenom na automobilima. Sukladno je to projektima Pametan grad, Spori grad, 15-minutni grad… Do sada su rezultati bili vrlo pozitivni:

  • manje zagađenja,
  • veća autonomija za djecu,
  • manje buke,
  • poboljšano zdravlje i
  • povećani lokalni prihod za općine i trgovce.

Iskustva drugih gradova

Često uvođenje potpune ili djelomične pješačke zone, uklanjanje parkirnih mjesta za automobile te uvođenje biciklističkih staza u gradovima, izazivaju proteste lokalnih poslovnih organizacija i stanovništva. No unatoč inicijalnim dilemama iskustva nakon provedbe su uglavnom pozitivna:

  • U Grazu (Austrija) ograničenje brzine od 30 km/h usvojeno je u gradu 1990-ih uz snažno protivljenje: manje od polovice stanovnika je podržavalo ovu mjeru. Nakon što su prednosti postale očite, potpora mjeri je porasla na 80%.
  • U Ljubljani (Slovenija) je ukupno 12 hektara ulica zatvoreno za promet vozila 2007. godine, s tim da je samo 40% stanovništva bilo za uvođenje pješačkih zona. No, 2015. godine 92% stanovnika bilo je zadovoljno kvalitetom života u gradu. A 2017. godine se čak 97% stanovnika “protivilo ponovnom otvaranju centra za motorna vozila”.
  • U Torontu (Kanada) grad je 2016. g. uklonio 136 uličnih parkirnih mjesta kako bi postavio biciklističku stazu na Bloor Street, komercijalnom koridoru. Prema provedenoj studiji mjesečna potrošnja kupaca i broj kupaca u trgovinama na malo su se povećali.
  • Još jedna studija koja je analizirala utjecaj na lokalnu trgovinu potpune ili djelomične pješačke zone u 14 španjolskih gradova pokazuje da – trgovine smještene u pješačkim zonama imaju tendenciju bilježiti veće količine prodaje od onih smještenih u nepješačkim zonama.

Stanovnici gradova sve više traže mjesta gdje se mogu naći s prijateljima na šalici kave, obaviti kupovinu ili jednostavno prošetati i uživati ​​u svojim zajednicama. A gradski čelnici odgovaraju razvojem pješačkih zona i prostora koji smanjuju utjecaj automobila.


Zagreb, 05.06.2022 – Otvorenje pješačke zone u Staroj Vlaškoj. Snimio: Damjan Tadić / CROPIX 

DOBRA HRVATSKA

Ako vam se članak svidi, dijelite ga – podržite osvješćivanje društva za sutrašnji održivi svijet.

VEZANI ČLANCI
- Oglas -spot_img

NAJČITANIJE

UM 2024

- Oglas -spot_img
- Oglas -spot_img