spot_img

ZAKLADA ZAMAH: S knjigom nismo sami

U nizu dobrotvornih akcija i filantropskih  programa koje Zaklada Zamah provodi, akcija S knjigom nismo sami usmjerena je prema područnim školama u malim ruralnim mjestima Hrvatske, gdje se život pokušava održati u svakom smislu riječi. Cilj akcije prikupljanja knjiga za dvije područne škole jest omogućiti da svako dijete ima pristup dječjoj književnosti, te da kroz čitanje razvije sposobnosti  i kompetencije koje mu pružaju mogućnost da ostvari svoje snove u  malim zajednicama poput područne škole Velika Mučna sa područja općine Sokolovac, te područne škole Gornje Plavnice s područja grada Bjelovara.

Naša suradnja s osnovnim školama uključuje osnivanje filantropskih klubova, održavanje kreativnih radionica, okruglih stolova, organiziranje festivala, humanitarnih akcija,  izložbi i sl.

Osnovne škole kao inkubatori novih ideja

Budući da upravo osnovne škole vidimo kao inkubatore novih ideja, te važne inicijatore promjena u lokalnoj zajednici, kontinuirano potičemo kod djece svijest o brizi za druge; učimo ih nužnostima i prednostima volonterskog rada u zajednici, te im pomažemo da svoje inovativne ideje za poboljšanje okoline sprovedu u djela. S profesorima i ostalim školskim osobljem intenzivno radimo na osnaživanju kapaciteta škola, kako bi iste postale jedna od poveznica društvenog i kulturnog života lokalnih zajednice.  Kroz pomno razrađene aktivnosti sa edukatorima i  učenicima stekli smo izravan uvid u sve probleme s kojima se susreću osnovne škole u Hrvatskoj.

Važno je znati da je na području Hrvatske  u školskoj godini 2015./2016. djelovalo je 839 osnovnih škola, koje su u svom sastavu imale 1246 područnih škola. Od tog broja jedan dio se već ugasio, a zbog loše demografske strukture i egzistencijalnog egzodusa sličan scenario prijeti i ostalim područnim školama. Unatoč velikom entuzijazmu pojedinaca, trend laganog nestajanja čitavih zajednica (gradića i sela) je u punom jeku, te zahtjeva pravodobnu reakciju svih odgovornih. Sredstva s kojima područne škole raspolažu su minimalna, te djecu i njihove osnovne potrebe stavlja u nepovoljan položaj. Jedna od posljedica ovog trenda je svakako i nedovoljna opremljenost školskih knjižnica. Nije riječ samo o osnovnim lektirnim naslovima, već o svim onim drugim knjižnim  naslovima s kojima smo i mi jednom kročili kroz djetinjstvo; koji su nam golicali maštu i raspirivali želju za avanturama i znanjem. Čitanje povećava kreativnost; omogućava cjeloživotno učenje; razvija elokventnost; daje bolje rezultate na ispitima; smanjuje stres; potiče kritičko razmišljanje; gradi samopouzdanje; ljudi koji čitaju znaju slušati; povećava koncentraciju i gradi odnos između roditelja i djece.

Hvalevrijedna akcija

Iz tog razloga pokrenuta je akcija „S knjigom nismo sami“ u razdoblju od 9. listopada do 27. listopada 2017. Obje škole su s područja na kojem zaklada Zamah kontinuirano radi, a osnovni kriterij bio je da područna knjižnica nema više od 100 primjeraka. S ponosom možemo reći kako smo svaku od spomenute dvije škole obogatili za najmanje 150 novih naslova, policama i vitrinama za knjige. Veliki uspjeh akcije dugujemo svima koji su se svojim donacijama uključili i odlučili pokloniti svoje knjige novim generacijama kojima su i najpotrebnije. Osim pojedincima, zahvaljujemo se i organizacijama i institucijama koje su sudjelovale u akciji, “Centru mladih Ribnjak“, udruzi „Labirint“, te dječjim odjelima knjižnica Grada Zagreba.

Roko Nakić, Regionalna zaklada za lokalni razvoj Zamah

Ako vam se članak svidi, dijelite ga – podržite osvješćivanje društva za sutrašnji održivi svijet.

VEZANI ČLANCI
- Oglas -spot_img

NAJČITANIJE

UM 2024

- Oglas -spot_img
- Oglas -spot_img