Nova studija: Električni automobili kojih je u EU samo 1,7% od ukupnog broja emitiraju 50% manje stakleničkih plinova nego dizelski
U studenom 2017. usvaja se nova politika EU na planu „električni vs. dizelski“ s horizontom do 2030! Dizelski automobili ozbiljno posustaju. Da su električni automobili bolji za okoliš, to smo znali. Ali, nakon najnovije studije znamo i koliko. Istraživači su, kako piše britanski list The Guardian, izračunali ukupnu emisiju tijekom cijelog životnog ciklusa električnog automobila, uključujući njegovu proizvodnju, proizvodnju baterije i sav njegov utrošak energije i usporedili to s emisijom automobila na dizelska goriva. Rezultati pokazuju da električni automobili emitiraju 50% manje stakleničkih plinova nego dizelski.
Električni automobili emitiraju znatno manje stakleničkih plinova tijekom svoga životnog vijeka od dizelskih motora, čak i kada su pogonjeni najsuvremenijom energijom ugljika, otkriva studija, koju su izradili stručnjaci na Vrije Sveučilištu (VUB) iz Bruxellesa. U Poljskoj, koja koristi velike količine ugljena, električna vozila ukupno su proizvela četvrtinu manje emisije od dizelskih, a u najčišćoj električnoj mreži Europe, u Švedskoj, čak 85% manje.
– U prosjeku, električna će vozila emitirati polovicu emisije CO2 u odnosu na dizelske automobile do 2030. godine, uključujući emisije iz proizvodnje. Ova je studija odgovor na mnoge lažne vijesti o elektrifikaciji s kojima smo se suočavali prošle godine, a koje je širila industrija goriva – izjavio je Yoann Le Petit, glasnogovornik naručitelja studije, T&E think tanka.
Naručitelji studije nadaju se da će njezine rezultate uzeti u obzir političari EU u Bruxellesu, koji bi u studenome trebao objaviti novi standard emisije stakleničkih plinova za 2030. godinu. Inače, danas je od svih novih prodanih automobila u Europi samo 1,7% električnih.