INA Akademija je interna platforma za dijeljenje znanja koja obuhvaća cijelu INA Grupu. Pokrenuta je u listopadu 2016. godine kako bi se radnicima dodatno povećala dostupnost edukacija, a u svrhu promidžbe kulture učenja, razvoja kompetencija i dijeljenja znanja. Od svojeg početka, funkcioniranje platforme osmišljeno je na način da interni treneri, a zaposlenici INA Grupe, drže interne edukacije u koje se radnici uključuju putem interno razvijene IT aplikacije, odnosno „u živo“ u kompanijskim prostorima. Teme pokrivaju razvoj poslovnih, tehničkih i tzv. mekih vještina, kako bi ciljano razvijale potrebne kompanijske kompetencije.
Interno dijeljenje znanja, nova praksa, važni ciljevi
S vremenom se povećavao broj tema, broj internih trenera te je rastao i interes samih polaznika. Definirane su i nove kompanijske potrebe, vrijednosti i strateške smjernice pa su u skladu s tim dodana i nova područja, primjerice teme vezane uz dobrobit radnika (tzv. wellbeing). U pripremi je i cijelo jedno novo područje pod nazivom Inovacije koje će obuhvatiti niz edukacija iz te tematike, a u svrhu jačanja kompanijskih vrijednosti.
INA Akademija edukacije se održavaju diljem čitave Hrvatske kako bi pokrili što veći broj radnika, pa su shodno tome radionice održane u Zagrebu, Sisku, Ivanić-Gradu, Vinkovcima, Rijeci i Solinu.
Od 2016. do danas (listopad 2020.) , ove edukacije dale su vrlo dobre rezultate:
- sudjelovalo je više od 4.200 polaznika.
- održano je više od 280 predavanja i radionica,
- bilo je pokriveno je više od 50 različitih tema.
Sam projekt je prepoznat i na razini MOL Grupe te je odabran i nagrađen prvim mjestom među mnoštvom prijavljenih projekata u kategoriji Uključenost (People engagement).
Kontinuirana unaprjeđenja
Usavršavanje i promjene INA Akademije uvode sekontinuirano na osnovama osluškivanih povratnih informacije radnika i poslovodstva. U 2019. godini, kao nadogradnja postojeće INA Akademije, uvedena je dodatna digitalna platforma pod nazivom e-INA Akademija čija je funkcija pokriti onaj edukacijski sadržaj koji zahtjeva provjeru znanja nakon usvajanja sadržaja. Kroz ovu platformu je omogućeno da klasične interne edukacije budu obogaćene digitalnim iskustvom u formi anketa i testova prije ili poslije samih edukacija.
Dolazak epidemije COVID-19 uzrokovao je iznenadne potrebe za uvođenjem promjena u postojeću praksu interne razmjene znanja.
„Novo normalno“, razvoj virtualnih oblika dijeljenja znanja
Kako bi se INA Akademija prilagodila novonastalim okolnostima i agilno odgovorila izazovima fizičkog distanciranja i ekonomske krize, u potpunosti je prebačena u virtualni oblik. Misao vodilja je bila i dalje radnicima pružati mogućnost učenja i razvoja te međusobnu interakciju kroz interne edukacije, neovisno o njihovoj lokaciji i rasporedu rada. Stoga je INA Akademija u suradnji s internim trenerima, radnicima ponudila neke od najzanimljivijih i najkorisnijih edukacija, ali ovaj put u vremenski kraćem, virtualnom, ali i dalje interaktivnom i „uživo“ formatu. Virtualne edukacije provodile su se putem virtualnih sastanaka i aplikacije koja to omogućuje. Tako je i samo upoznavanje načina rada aplikacije za virtualne sastanke postala, također, jedna od virtualnih edukacija koje se mogu pronaći u ponudi INA Akademije.
Moglo bi se reći da je transformacija INA Akademije na virtualni oblik rada prošla vrlo uspješno, čemu svjedoče i dobre brojke.
Virtualna edukacija, od svibnja do rujna 2020.:
- održane su 54 virtualne edukacije
- koje su pokrile 20 različitih tema,
- a u njima je sudjelovalo 500 radnika.
Kako bi edukacije bile zanimljivije, pristupačnije i prilagođene radu na daljinu, uveli smo nedavno nekoliko novih smjernica za izvođenje virtualnog dijeljenja znanja.
Preporuka je da edukacije ne traju dulje od 4h u jednom danu. Sjediti pred računalom, fokusirano pratiti i aktivno sudjelovati u edukaciji je vrlo izazovno kroz dulji period vremena. Pogotovo kada za istim računalom radnik prima e-mailove vezane za aktualne zadatke ili drugu poslovnu komunikaciju. Ograničavanjem maksimalnog trajanja edukacije unutar jednog dana pospješuje se ishod učenja jer radnici mogu posvetiti više pažnje samoj edukaciji znajući da će kasnije još uvijek imati dovoljno vremena za obavljanje hitnih zadataka. Ukoliko postoji potreba da edukacija traje dulje od 4h, organizira se više termina podijeljenih u više dana.
Obavezna povratna informacija – digitalni evaluacijski obrazac. . Kako bi upravljali kvalitetom pruženih edukacija nakon svake edukacije polaznici popunjavaju obrazac za povratnu informaciju. Budući da više nije bilo moguće osigurati popunjavanje fizičkih obrazaca, razvijen je anonimni digitalni obrazac koji trener na kraju svake edukacije pošalje polaznicima i objasni potrebu za popunjavanjem obrasca. Na temelju prikupljenih odgovora, planiraju se unaprjeđenja same edukacije, ali i INA Akademije.
Edukacija internih trenera. Kako bi se osigurala kvaliteta internih edukacija te internim trenerima pružili potrebni alati, vještine i znanja za izvođenje edukacija, svi treneri u sklopu INA Akademije prolaze kroz edukaciju trenerskih vještina. To je praksa koja postoji od osnutka platforme. No, s obzirom na „novo normalno“ te prebacivanje u virtualni oblik, edukacija trenera održava se virtualnim putem, s naglaskom na vođenje virtualnih oblika treninga.
Ivan Marasović
Vodeći specijalist za razvoj karijere i talenata
Ljudski resursi, INA d.d.
DOBRA HRVATSKA
listopad, 2020.
Trebate biti prijavljeni kako bi objavili komentar.