Budućnost bez cigareta (Designing a Smoke-Free Future) naziv je kampanje i manifesta Philip Morris Internationala, najpoznatijeg svjetskog proizvođača cigareta koji je u 2017. najavio vrlo zanimljivu novogodišnju odluku: u 2018. godini planira se prestanak proizvodnje cigareta u Velikoj Britaniji te je shodno tome pokrenuta kampanja koja intenzivno nastoji promijeniti navike potrošača, odnosno – potaknuti ih na prestanak pušenja.
Smoke-free
Manifest objavljen na službenim stranicama kompanije govori sljedeće: „Društvo od nas očekuje da se ponašamo odgovorno. Upravo to i činimo stvarajuću budućnost bez cigareta.“ Ono što je sigurnost jest kako će javnost pomno pratiti transformaciju kompanije te hoće li ona zbilja postati smoke-free, upravo kao i sami potrošači koji se potiču na takvu odluku.
Putem internetske stranice kompanija je objavila vrlo korisne informacije o prestanku pušenja, kao i konzumiranju alternativnih proizvoda. Izvršni direktor kompanije André Calantzopoulos izjavio je kako: „Imamo dužnost prema svojoj industriji osigurati joj održivo poslovanje. Upravo zato ulažemo u alternative kojima također želimo osigurati budućnost“.
Nacionalni pokret
Kako bi kampanja bila prepoznata na što širem nivou, plasirana je putem najrazličitijih medija. Ono što je osobito zanimljivo su pakiranja cigareta na koja su postavljene informacije o benefitima prestanka pušenja, kao i o zamjenskim mogućnostima. Unatoč navedenome, kritike iz javnosti idu u smjeru činjenice kako PMI nije najavio rok za ovu promjenu, iako je uprava kompanije u nekoliko navrata izjavila kako ova odluka nije donijeta olako.
Ulaganje u alternativne proizvode
Nadajući se kako će pokrenutom kampanjom povećati potražnja prema manje štetnim alternativama te smanjiti potražnja za cigaretom kakvu danas poznajemo, kompanija je započela istraživanja u koja je uloženo 2.5 milijuna funti. Odnosno, novac je uložen u „bezdimne proizvode“ koji bi trebali pozitivno utjecati na pušače, odnosno osigurati užitak pušenja bez narušavanja vlastitog zdravlja.
Sve dimenzije poslovne odluke
Bez obzira na podijeljena mišljenja, svakako se možemo složiti kako je riječ o pomno planiranoj poslovnoj odluci. Iz navedenog je vidljivo kako Philip Morris napušta model klasične cigarete pogubne za zdravlje te se u tome smislu kampanja svakako možete podržati. Ipak, navika pušenja će ostati – samo će promijeniti oblik. Zapravo, riječ je o “poticanju” pušenja na drugi način, koristeći alternativne mogućnosti, suvremeniji oblik cigarete i nove tehnologije. Ono što je pozitivno jest činjenica kako se ide u smjeru smanjenja negativnih posljedica za zdravlje pušača.
Brojne industrije pokazale su kako napuštaju proizvode i usluge koji nisu odgovorni prema potrošačima i okolišu – odnosno, one za koje, zahvaljujući promjenama na globalnoj razini, uviđamo kako nisu dugoročno održive. Iako je riječ o dugogodišnjim, pa i procesima koji traju nekoliko desetljeća, kompanije koje će na vrijeme prepoznati važnost vlastite prilagodbe zasigurno će zadovoljiti potrebe javnosti, okoliša te shodno tome ostvariti uspješno poslovanje. Vidjet ćemo što će budućnost donijeti.
Photo: PMI
Trebate biti prijavljeni kako bi objavili komentar.