spot_img

dm – Tvrtka i građani mijenjaju plastične vrećice za ekološke

Svaka zemlja internacionalnog koncerna dm-drogerie markt zastupa aktivnu politiku očuvanja okoliša. Jedna konkretna kampanja provodi se tako i u Hrvatskoj od 2011.g. – zamjena plastičnih vrećica onim boljim – ekološki prihvatljivijim, platnenim. U jednom mjesecu te prve godine građani su predali  gotovo deset tona plastičnih vrećica…

dm-drogerie markt d.o.o. započelo je s radom u Hrvatskoj 1996. godine da bi danas, 2015., imao 154 filijale i gotovo 1300 zaposlenih. Koncern dm-drogerie markt, osnovan 1973. godine u Njemačkoj, djeluje danas u 12 zemalja – Njemačka, Austrija, Češka, Slovačka, Mađarska, Slovenija, Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Srbija, Rumunjska, Bugarska i Makedonija, kroz 3.064 prodavaonica i 52.062 zaposlenih.

Temeljno načelo tvrtke prema kojem je „čovjek u središtu svega što činimo“ potvrđuje se svakodnevno u praksi kao prepoznatljiv, jedinstven, korektan odnos prema zaposlenima, kupcima, zajednici i prirodi. Jedan takav projekt ispunjava nas ponosom već drugu godinu zaredom. Kampanju „Tu čuvam prirodu“ pokrenuli smo 2011. g. i usredotočena je na osvješćivanje građana o štetnosti plastičnih vrećica pri kupovini i potrebi korištenja boljih, ekoloških rješenja.

Objavili smo da će svaki kupac koji u  prodavaonicu donese najmanje 15 plastičnih vrećica u zamjenu dobiti platnenu torbu, k tome još i popust 25% na 15 odabranih proizvoda. Na ovaj način je tijekom četiri tjedna, koliko je trajala kampanja, prikupljeno gotovo deset tona plastičnih vrećica koje je dm ekološki zbrinuo. Istovremeno su naši kupci u zamjenu za plastične vrećice u prva dva tjedna kampanje preuzeli 100.000 ekoloških platnenih torbi proizvedenih u Hrvatskoj. Kampanja  je imala podršku i Ministarstva zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva.

U 2012. godini kampanja se nastavlja novim projektom pod nazivom „dm green city project”. Opet je cilj bio motivirati građane na odgovorno ponašanje prema prirodi, na način davanja prednosti platnenim torbama. U ovoj se akciji tijekom ožujka i travnja 2012. g. 111.000 dm-ovih kupaca odlučilo za kupnju platnene torbe, ekološke alternative plastičnim vrećicama.

Potom smo naš projekt usmjerili prema mladima. Sav prihod od spomenute prodaje platnenih torbi u ožujku i travnju 2012. g. bio je doniran najuspješnijim školama u jedinstvenoj akciji „Zeleni korak“ koju je pokrenuo dm. Sve škole u Hrvatskoj pozvane su na skupljanje starog  papira i plastičnih vrećica, u vremenu od 21.4. do 14.6.2012., a odziv je bio odličan: u 102 škole sakupljeno je 1285,5 kg vrećica i čak 332 tona starog papira. Učenici i svi mi znali smo da je time spašeno 1224 m3 hrvatskih šuma! Najbolji su osvojili vrijedan dar – ugradnju nagrađenog izvornog hrvatskog ekoproizvoda „Krijesnica“ koji štedi više od 50% energije i osigurava prirodno i zdravo svjetlo punog sunčevog spektra. Iz tog konkretnog projekta 2011. nastala je trajna poslovna aktivnost u kojoj svake godine sudjeluje sve više škola.

Kao rezime o uspješnosti akcije možemo navesti da je od ožujka do lipnja 2012. godine u dm-ovim trgovinama napravljeno čak  870.000 ekološki odgovornih kupnji u kojima građani nisu prilikom kupnje posegnuli za plastičnim vrećicama, već su se koristili nekim drugim rješenjem.

Ovi  jedinstveni  ekološki  projekti naišli su na izvrstan odaziv kod naših kupaca i nas djelatnika dm-a. Potičemo i vas koji ćete ovo pročitati  da uvijek postupite kao ekološki osviješteni građani te svojim izborom i primjerom podržite praksu koju smo započeli. Činimo time dobro nama, ali i svim budućim generacijama.

Ana Fostač-Krilčić, članica Uprave dm

Nataša Odak, menadžerica u Odjelu razvoja ljudskih resursa, dm

2013.

 

 

Ako vam se članak svidi, dijelite ga – podržite osvješćivanje društva za sutrašnji održivi svijet.

VEZANI ČLANCI
HEP Opskrba

NAJČITANIJE