U Iliriji iz Biograda često se čuje: „Puno toga treba nam s uspjehom uraditi, kako na strateškom planu, tako i svakog dana da bismo dobro ostvarivali zajedničke ciljeve poduzeća: imati zadovoljnjog gosta, porast prihoda i dobiti.
Iz toga proizlazi i sve ono drugo, jednako važno: stabilnost poduzeća, kontinuitet razvoja, egzistencijalna sigurnost radnika
Veoma nam je stalo do stalnog usavršavanja (baš) svega u Iliriji: proizvoda, procesa, ljudi, odnosa sa partnerima i svim dionicima. Zato se ovdje svakodnevno čuju tri vitalne riječi: učinkovitost, posvećenost i poslovnost, ali i ona koja jedina osigurava promjene i prilagodbe: inovacija – inovativno – inovator.
Motivirajući pristup koji je u ILIRIJI d.d. uvijek očit jest poticanje zaposlenika na kreativnost i inovativnost, na iznošenje ideja i prijedloga o boljim i novim proizvodima i uslugama, procesima i sustavima, jer inovativnost je osigurava brend prepoznatljivosti na zahtjevnom turističkom tržištu. Poticanje zaposlenika da smišljaju i predlažu nova rješenja na svim razinama, posebno onih u prvom kontaktu s gostima, uključuje ih u stalne procese usavršavanja. Zaposlenici su ti koji prvi i najbolje unutar svog sektora poznaju naše procese, procedure, metode, oni osjećaju i poznaju sve naše prednosti i nedostatke, pa su time i najbolji izvor informacija i eventualnih ideja za njihovo poboljšanje. Njihova neprestana uključenost u cjelokupno poboljšanje poslovnog procesa, u konačnici rezultira i onime njima najzanimjlivijim – poboljšanjima uvjeta rada, sigurnošću radnog mjesta i nagradom. Za uspjeh prijedloga i ideje u procesu predlaganja, prihvaćanja i primjene te ostvarivanja učinka, bitan je i osjećaj za realnost, za trenutak i mjesto. Bitna je i upornost i i stalno zagovaranje svoje ideje. I to znati, jer u suprotnom: nema dovoljno ideja ili se ne provedu do kraja. Uključenost i neposredna povezanost sa svima u hijerarhiji tvrtke također je važna.
Pozitivna klima kao temelj
Temeljni preduvjet za rast inovativnosti zaposlenika je održavanje pozitivne klime, onog najboljeg stimulativnog okruženja koje osigurava svakome slobodu mišljenja, oblikovanja i iznošenja ideja u sektoru ili odjelu u kojem djeluju. U prilog tome veoma je važno, pa i to savjetujemo čitateljima ovih redaka, njegovanja otvorene i neposredne komunikacije, svakodnevna radna interakcija djelatnika, rukovoditelja i uprave društva, gradnja slobodnog komunikativnog ozračja. Samo pozitivno okruženje jamči da će ideja biti, da će kreativni i inovativnim pojedinci doći do izražaja. Ne uspijeva li se stalno i isponova u tome, javljaju se „degenerativne promjene“ s kobnim posljedicama: danas zadovoljni kupci sutra to više neće biti!
Organizirano prikupljanje ideja
Jedan od ILIRIJINIH načina je poticanje najbližih suradnika na konstantno predlaganje i iznošenje kreativnih ideja. U skladu s tim, krajem studenog svake godine dvanaest menadžera, rukovoditelji sektora i voditelji prodaje Hotelijerstva, Nautike i kampinga, Marketinga, Hrane i pića, Pravne službe, Službe obračuna plaća i kadrova i Tehničke službe, svaki za svoj sektor dostavljaju upravi pisane prijedloge koji bi po njihovoj ocijeni pridonijeli poboljšanju ponude i rezultata za narednu turističku sezonu.
Nadalje, uz prijedloge u pisanom obliku, prijedlozi i ideje se iznose i kroz druge, izravne forme rada: pojedinačne radne sastanke sa vodećim menadžerima određenih sektora, zajedničko razmatranje kolegiju, periodični zajednički sastanak menadžera sa predsjednikom uprave. Ideje se analiziraju s aspekta značaja za svaki sektor pojedinačno, ali i za tvrtku u cijelini i to na temelju više najvažnijih čimbenika (dugoročne financijske isplativost, izvedivosti, funkcionalnosti, stupnju podizanja kvalitete).
Zanimljive i vrijedne ideje nameću se i iz svakodnevne kominikacije s gostima, posjeta turističkim sajmovima, putovanja ili praćenja poslovanja konkurencije. U prvoj fazi njih se predstavlja i razmatra na radnim sastancima i neformalnim razgovorima – razmatra se mogućnost njihove implementacije, učinkovitost, održivost te kompatibilnost s načinom poslovanja tvrtke. Ukoliko se iste pokažu dobrima, unose se u godišnji plan profitnog centra, a potom se u definiranim rokovima pristupa njihovoj realizaciji.
Stvaranje stimulativnog okruženja i poticanje pojedinaca na stvaralaštvo i kreativnost predstavlja još jedan motivirajući pristup koji pridonosi većoj uspješnosti zaposlenika, njihovom radnom zadovoljstvu i osobnoj sreći a onda i lojalnosti i privrženosti tvrtki. Takvi pojedinci na najbolji postaju članovima pobjedničkog tima, toliko potrebnog svakoj uspješnoj kompaniji.
Put ka uspješnoj tvrtci i dobroj tvrtci danas je isto što i put u održivi razvoj.
Rezultati i vizije govore da smo izabrali prave načine.
Goran Ražnjević, predsjednik Uprave
(objavljeno u knjizi Vođenje i motiviranje ljudi, 2010)