spot_img

MONTONTAŽA-OPREMA d.o.o. – jedinstvena politika povjerenja između vodstva i radnika, održavanja ravnoteže poslovno/privatno te brige za dobrobit svakog zaposlenika…

Povodom restrukturiranja tvrtke prije 10-ak godina, a nakon svjetske recesije 2008., Montmontaža-oprema iz Zagreba (MMO) zacrtala je poslovnu politiku snažne povezanosti radnika i uprave, ravnoteže poslovnog i privatnog života, prakse koja se od tada njeguje svakodnevno. Kriza koju su prošli riješena je po starokineskom geslu: „Kriza je šansa“. Neki elementi te politike su specifično i izvorno njihova rješenja i zato šire zanimljivi javnosti kao izniman model korporativne radne kulture. 

Priroda poslovanja, proizvodnja i realizacija ugovornih obveza u poduzeću zahtjevna je aspekata – stručno, tehnologijski, organizacijski, sigurnosno i ekološki. „Sadašnji posao rekonstrukcije postrojenja, kojeg realiziramo u Belgiji, ne može to svatko“, objasnili su nam u tvrtki. Montomtaža oprema dobiva poslove na javnim natječajima u RH i u inozemstvu, zahvaljujući udovoljavanju veoma zahtjevnim kriterijima, kako u pogledu tehnike, rokova i financija, tako i na planu ekologije, sigurnosti i zaštite na radu. Zahtjevi u tom pogledu su rigorozni, od posjedovanja certificiranih uvjerenja o obučenosti radnika i stručnjaka do certifikata i referenci za poduzeće. 

Tvrtka proizvodi, montira, rekonstruira cjevovodne sustave, toplinska i procesna postrojenja i sl., posebno u industriji nafte i plina, što podrazumijeva da na terenu uvjeti rada mogu biti teški, nekad i fizički i mentalno iscrpljujući. U takvoj situaciji promovirana je, kao jedina ispravna, kadrovska politika po kojoj su presudni činitelji uspjeha radnik i timovi. Nikakvom tehnologijom ni najsuvremenijom opremom ne može nadoknaditi pomanjkanje educirane, utrenirane, pouzdane jezgre radne snage. Politika ljudskih potencijala potencira sve: kvalitetu rada, znanje, povjerenje, poštovanje, stalno učenje, kompetencije, motiviranost, osobnu sigurnost na radu i sl.

 „Zdrav odnos prema zaposlenicima jedan je od najvažnijih poslovnih principa kojeg se pridržavamo još od samog nastanka tvrtke, a razvijanje dobrih međuljudskih odnosa unutar tvrtke ključno je za zdravu radnu atmosferu. Svakodnevica ponekad zna biti vrlo teška, ali zato su naša vrata uvijek otvorena za razgovor i pomoć svakom našem zaposleniku. Maksimalno se angažiramo tražeći ravnotežu „poslovne obveze : privatni život;  angažiramo se na problemima radnika, u najtežim životnim trenutcima. Izrazito nam je važno da znaju kako s naše strane uvijek mogu dobiti svu moguću vrstu pomoći“, poručio je Kruno Krajinović, član Uprave društva Montmontaža-Oprema d.o.o.

Trenutačno u Hrvatskoj MMO radi na sedam gradilišta, a najveće u 2022. je svim Zagrepčanima itekako na ulicama vidljivo – zamjena mreže ostarjelih toplinskih cjevovoda, 60 km. Stalnu jezgru zaposlenih čini cca 150 radnika. No, broj zaposlenih, zajedno sa iznajmljenim i ugovornim radnicima, penje se do 200 ili 250, ovisno o poslovima u toku. Vrata ove tvrtke su otvorena stalno za nove zaposlenike, za inženjere i zavarivače, stručnjake raznih profila. 

Zamjena vrelovoda - Stančićeva ulica za HEP-TOPLINARSTVO d.o.o. / Foto: Montmontaža-oprema d.o.o.
Zamjena vrelovoda – Stančićeva ulica u Zagrebu za HEP-TOPLINARSTVO d.o.o. / Foto: Montmontaža-oprema d.o.o. web

MM – specifična rješenja u okviru politike upravljanja ljudskim potencijalima

HSEQ sustav upravljanja zasnovan je sukladno najvažnijim ciljevima – sigurnost na radu, zdravlje djelatnika i zaštita okoline, što su nužni kriteriji za dobivanje poslova na jakim natječajima. Odjel upravljanja kvalitetom je tek organizacijska jedinica koja posebno brine o tome, udovoljavajući najvažnijim svjetskom standardima: ISO 9011:2015, ISO 14000, SCCP:2011 i drugih još nekoliko. Osiguranje kvalitete u svim fazama te sigurnost radnika i okoliša su naročito važni kao još jedan element za dobivanje poslova na natječajima. 

Evo jedne od specifičnosti ove tvrtke: u politici regrutiranja kadrova, kod apliciranja za posao, poželjno je donijeti nečiju preporuku, može i rodbinsku od nekog zaposlenika.  Zaposlenici se motiviraju da ostanu u tvrtki, kako se kaže „do mirovine“. 

Zanimljivo je još jedno rješenje: kad neki voditelj/poslovođa ode u mirovinu, s njime se sklapa ugovor o radu na 4 sata, da bi svojim iskustvom, stručnim radom, podržavao tvrtku, preuzimanjem nekih specifičnih poslova (evidencije, stručni nadzor, mentoriranje…). Takvih veoma korisnih radnika-umirovljenika danas je 12. 

Jedan član uprave zadužen je, pored ostalog, za stalnu komunikaciju sa radnicima, njihovu privatnu situaciju, uvjete rada, društveni standard radnika. U čestom nailasku na gradilište, član uprave popriča s  radnicima. „Ne postoji radnik čiju privatnu situaciju ne poznamo, barem u osnovi. Ako se međusobno poznajemo, onda se može i razgovarati i sporazumjeti – kako miriti potrebe posla i privatnog života“, kažu. 

Timski duh se njeguje posebnom pažnjom. U slučaju nekog nesporazuma, pogreške, poremećaja i sukoba, odmah se saziva „ad hoc“ sastanak kojem nazoče svi uključeni i zainteresirani za problem. Stvar se pretrese, usuglase se rješenja, nešto se nauči i – „svatko pođe zadovoljan za svojim poslom“. 

Montmontaža-Oprema d.o.o. prepoznaje i cijeni važnost i vrijednost ljudskog kapitala kao jednog od temeljnih uporišta daljnjem razvojui prosperitetu Društva / Foto: Montmontaža-Oprema d.o.o.
Montmontaža-Oprema d.o.o. prepoznaje i cijeni važnost i vrijednost ljudskog kapitala kao jednog od temeljnih uporišta daljnjem razvoju i prosperitetu Društva / Foto: Montmontaža-Oprema d.o.o. web

U tvrtki djeluje Odbor za zaštitu na radu, od 7 članova, a među kojima su i dva stalna vanjska suradnika – liječnik medicine rada i stručnjak za ZNR. U timu je povjerenik radnika, kojeg zaposleni biraju na 5 godina te interni voditelj ZNR. Tim se sastaje svakog kvartala i razmatra stanje sigurnosti na radu, sasluša i analizira ideje i prigovore, pregleda izvještaje, poduzima mjere korekcije i unapređenja. U proteklih 5 godina zabilježena je jedna (1) lakša nesreća na radu, što je izniman uspjeh samo po sebi, a posebice imajući u vidu djelatnost i procese MMO.

Svakog dana u 7,00 svi odjeli, na terenu i u proizvodno-poslovnom centru imaju isti radni početak, koji se popularno naziva „Pet minuta za sigurnost“. Iznese se stanje od prethodnog dana, dogovori se plan i mjere, dnevno podsjeti sve zaposlenike na iznimnu važnost sigurnosti za poslovanje tvrtke na tržištu i zdravlje zaposlenika. Iznesu se događaji i iskustva proteklog dana, 

Montmontaža je, kao i druge naše tvrtke, počela s uvozom stručne proizvodne snage; tako unatrag tri godine imaju u svojim redovima četvoricu zavarivača s Dalekog Istoka, a u toku je nova veća runda – 20 radnika. Uvjeti koje ovo hrvatsko poduzeće pruža tim radnicima, u odnosu na njihova dosadašnja radna okruženja u drugim država, bitni su bolji: dobivaju sve što i hrvatski radnici, imaju jednaka prava i odgovornosti, osjećaju brigu.

Sa stajališta radnika, benefiti koje pruža tvrtka su višestruke: organizirana prehrana na svakom većem gradilištu, sistematski zdravstveni pregledi, financijska pomoć u privatnim kritičnim trenucima, izlazak u susret svakom osobnom zahtjevu za vanrednim dopustom, privatnim izlaskom…

***

MONTMONTAŽA-OPREMA je u proljeće 2022., kao prva tvrtka u Hrvatskoj, primila posebno priznanje „Poslodavac prijatelj oboljelih“, koje joj je u znak zahvalnosti za brigu prema onkološkim i drugim bolesnicima dodijelila MijelomCRO – Udruga za podršku oboljelim od multiplog mijeloma.

„Zahvaljujem se od srca u ime cijele uprave i svih zaposlenih društva MONTMONTAŽA-OPREMA d.o.o.. Želimo udruzi MijelomCRO puno uspjeha, a svim članovima još više zdravlja, sreće i sve lijepo što život daje“,  poručio je Kruno Krajinović.

Goran Tudor
DOBRA HRVATSKA
Svibanj, 2022
odgovorno@odgovorno.hr

Ako vam se članak svidi, dijelite ga – podržite osvješćivanje društva za sutrašnji održivi svijet.

VEZANI ČLANCI
- Oglas -spot_img

NAJČITANIJE

- Oglas -spot_img
Nema spama, samo dobro, odgovorno i održivo!Prijavite se i Vi na naš Newsletter.