Prije nego što kliknete za kupnju, pripremite se i promislite! Iako se na prvi pogled čini kao „zeleniji“ oblik kupnje, internetska trgovina ostavlja znatan ugljični otisak.
Evo nekoliko savjeta kako smanjiti utjecaj na okoliš pri kupnji jednim klikom:
- Naručujte što više proizvode lokalnih marki
Ako naručite proizvode od lokalnih robnih marki manja je vjerojatnost da će vašu narudžbu dostaviti zrakoplovom ili čak kombijem! A znamo da zrakoplovstvo, uz pomorski promet, ima najveći negativni utjecaj na okoliš. Prema studiji u „Journal of Environmental Science and Technology“, zamjena dostavnih vozila električnim teretnim biciklima može dovesti do smanjenja emisije stakleničkih plinova za 26%.
- Isplanirajte što i kako želite kupiti, promislite da li vam treba, okrupnite narudžbu…
Izrada višestrukih i odvojenih narudžbi za internetsku kupnju svaki dan i odabir opcije brze dostave umjesto kombiniranja vaših narudžbi u jednu isporuku može potencijalno povećati emisiju stakleničkih plinova. Stopa povrata za internetske narudžbe često je veća nego kod kupnje u trgovinama, što također povećava emisije. Prije kupnje napravite popis onoga što vam zaista treba i naručite sve u jednoj kupnji. Možete čak pokušati kombinirati svoju internetsku narudžbu s narudžbama drugih članova obitelji ili prijatelja kako biste smanjili utjecaj otpadne ambalaže.
- Izbjegavajte impulsne kupnje, popusti vrebaju
Iskušenje koje dolazi od internetske kupovine jest da nas tjera da kupujemo stvari koje vjerojatno ne bismo kupili u trgovini. Zato pripazite da kupite samo ono što stvarno trebate kako biste bili zadovoljni kupnjom pa narudžbu nećete morati vraćati. Da, akcije i popusti mogu biti vrlo primamljivi zbog nižih cijena. To je u redu, ali ipak nastojte odoljeti iskušenju da kupite nešto što vam ne treba samo zato što je na sniženju.
- Izbjegavajte kupnju proizvoda s namjerom da ih vratite (odluka o kupnji čini se lakom, ako robu možete vratiti…)
Je li vam poznata ona: „Ma, kupit ću taj proizvod, pa ako mi ne odgovara, vratit ću ga“? Učinak povratka internetskih narudžbi na okoliš je velik. Studija tvrtke Deloitte otkrila je da internetska kupnja dovodi do pet puta više vraćenih proizvoda, što može negativno utjecati na okoliš. Uz to, 20% internetskih povrata završi na odlagalištima jer ih prodavač ne može preprodati ili mu se ne isplati novo sortiranje i čišćenje, navodi GreenStory.
- Upoznajte se s tablicama i vodičima o veličini odjeće
Nedostatak kupnje putem interneta je taj što ne možete isprobati odjeću i obuću. Grafikoni veličinâ razlikuju se kod različitih robnih marki, što dodatno zbunjuje. Tijekom pregledavanja ponude, provjerite vodiče za veličinu, izmjerite se, pročitajte recenzije ili čak postavite pitanje o prilagodbi, što će sve smanjiti mogućnost da vam proizvod ne odgovara kao i povrat robe.
- Odaberite redovitu umjesto ekspresne dostave
Redovita dostava omogućuje poštanskim službama da čekaju puna opterećenja umjesto da isporučuju narudžbe u polupraznim pošiljkama. Nakon što odaberete opciju dostave, pobrinite se da omogućite dostavnoj službi uspješnu dostavu. Jer, kada poštanske službe moraju ponavljati dostavu, to povećava emisiju ugljika.
- Naručujte održive kolekcije – podržite proizvođače i trgovce koji čine nešto za održivost svijeta
Vjerojatnije je da će robne marke imati ekološki prihvatljivije dostavne usluge ako u svojoj ponudi imaju održive kolekcije. Također, neke su marke nedavno počele smanjivati emisije ugljika u isporukama aviona. Obično su registrirani pod Carbon Neutral Certifications. Mnogi proizvođači pobrinuli su se da svoje proizvode pakiraju u kompostirajuću ambalažu umjesto plastike te tako smanjuju ambalažni otpad!
DOBRA HRVATSKA/ MDM
Veljača, 2021.